Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN HEADZ
ARTIKEL 1 DEFINITIES
1. Headz, gevestigd te Diesterstraat 194, 3980 Tessenderlo, BTW-nummer BE0735624442,
wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als kapster.
2. De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als klant.
3. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan
kapster tegen betaling van honorarium en kosten jegens de klant werkzaamheden voor
klant verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
ARTIKEL 2 TOEPASSELIJKHEID ALGEMENE VOORWAARDEN
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, werkzaamheden,
overeenkomsten en levering van overige diensten en producten door of namens kapster
waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze
voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze algemene voorwaarden.
3. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de
hand gewezen.
4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel
of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze
algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
5. Indien zich een situatie voordoet die niet wordt gedekt door deze algemene voorwaarden,
zal de situatie worden bekeken vanuit de geest van deze voorwaarden.
ARTIKEL 3 AANBOD
1. Kapster kan niet aan haar aanbod worden gehouden indien de klant redelijkerwijs kon
begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of
verschrijving bevat.
2. Een aanbod geldt niet automatisch voor vervolgafspraken.
ARTIKEL 4 TARIEVEN EN BETALINGEN
1. De klant is een voorschot verschuldigd bij bepaalde behandelingen. Na het bevestigen van de online afspraak zal een betalingsverzoek via e-mail volgen.
Betaling van het voorschot dient te geschieden binnen de 48 uur na het maken van de afspraak. Bij gebreke aan betaling binnen de 48 uur kan de afspraak geannuleerd worden.
De annulering zal telefonisch of via e-mail gemeld worden.
Indien de betaling van het voorschot per overschrijving wordt uitgevoerd, behoudt Headz zich het recht voor hiervan een rekeninguittreksel op te vragen.
Het voorschot zal worden verrekend bij het afrekenen van de behandeling.
Headz heeft het recht het voorschot in te houden in geval van niet komen opdagen of annulatie minder dan 48 uur op voorhand.
Voorschotten die cash of per Bancontact terplaatsen worden betaald vallen onder dezelfde regeling.
Bij het niet komen opdagen of het annuleren van last minute afspraken – waarbij geen voorschot werd aangerekend – is een annuleringskost ter waarde van het voorschot van de behandeling verschuldigd.
Deze zal per e-mail worden verzonden.
2. Een afspraak kan geannuleerd of verplaatst worden, tot 48 uur voor de behandeling. Het reeds betaalde voorschot zal mee verplaatst worden naar een gemaakte nieuwe afspraak. Indien tijdig wordt geannuleerd, doch nog geen nieuwe afspraak wordt ingepland, dan kan het voorschot gebruikt worden voor een toekomstige afspraak, de aankoop van producten of het kan worden doorgegeven aan een ander persoon.
Voorschotten blijven 12 maanden geldig na ontvangst. In geen geval zullen betaalde voorschotten worden terugbetaald.
ARTIKEL 5 INFORMATIEVERSTREKKING KLANT
1. Klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig
beschikbaar aan kapster.
2. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking
gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Kapster zal de gegevens
vertrouwelijk behandelen.
3. Klant vrijwaart kapster voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit
artikel gestelde.
4. Stelt klant niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van
de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten
voor rekening van kapster.
5. Kapster is te allen tijde gerechtigd een overeenkomst te weigeren op basis van verstrekte
informatie of wanneer hygiëne en/of gezondheid van een der partijen in het geding komt.
ARTIKEL 6 UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
1. Kapster voert opdracht naar beste inzicht en vermogen uit, op basis van de door klant
verstrekte informatie. Zij is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat
klant beoogde, tenzij dit aan de grove schuld van kapster te wijten is. Deze beoordeling
komt enkel toe aan kapster. In een dergelijk geval heeft klant recht op een nieuwe
behandeling, zonder aanvullende schadevergoeding.
2. Indien klant een behandeling wenst tegen advies van kapster in, is dit geheel op eigen
verantwoordelijkheid van klant.
ARTIKEL 7 WIJZIGING EN ANNULERING
1. In het geval voor onvoorziene omstandigheden heeft kapster de mogelijkheid een
behandeling te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van onvoorziene omstandigheden
is onder meer sprake in geval van ziekte van kapster en omstandigheden die zich
voordoen met betrekking tot materialen welke voor een behoorlijke uitvoering van de
behandeling noodzakelijk zijn. Kapster maakt een wijziging zoals bedoeld in dit lid zo
spoedig mogelijk kenbaar aan klant. Indien een vervangende datum niet mogelijk of
gewenst is, kan de afspraak kosteloos worden geannuleerd.
2. Een behandeling kan tot 48 uur voorafgaand aan de geplande behandeling kosteloos
worden verzet, mits dit telefonisch wordt doorgegeven. Bij annulering binnen 48 uur of het
verstek laten gaan komt de behandeling te vervallen en wordt deze als dusdanig
doorberekend, tenzij anders overeengekomen.
3. Klant heeft voor de aankoop van fysieke producten en materialen uit de salon 48 uur na
aankoop de mogelijkheid te producten te retourneren, mits deze ongeopend en ongebruikt
zijn en de aankoopbon wordt getoond.
ARTIKEL 8 AANSPRAKELIJKHEID SCHADE
1. Kapster is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de
schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.
2. Kapster is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade die eventueel zou zijn opgelopen
tijdens een behandeling.
3. Kapster is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of
namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
4. Kapster is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadigingen van persoonlijke
eigendommen van de klant gedurende een overeenkomst op locatie.
5. Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of
handelingen zoals opgedaan tijdens een behandeling. Tevens is klant zelf verantwoordelijk
voor het tegen de advies van de kapster in handelen. Zie ook artikel 6 van deze
voorwaarden.
6. Klant vrijwaart kapster tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door
kapster geleverde diensten.
ARTIKEL 9 INTELLECTUEEL EIGENDOM
1. De intellectuele eigendomsrechten op de door kapster aan klant ter beschikking gestelde
materialen, advies en content berusten bij kapster. Het is klant nadrukkelijk niet toegestaan
het materiaal en verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan
derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande toestemming.
2. Elke handeling in strijd met het in het vorige lid van dit artikel gestelde wordt gezien als
inbreuk op het auteursrecht.
3. Bij inbreuk komt kapster een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door
haar gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik,
zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.
4. Met het aangaan van de overeenkomst geeft klant kapster toestemming beeldmateriaal
van de door kapster gecreëerde kapsels te gebruiken voor advertenties, social media,
tijdschriftartikelen, drukwerk, beursmateriaal, portfolio en demonstratiemateriaal, tenzij hier
voorafgaand aan de behandeling uitdrukkelijk bezwaar tegen wordt gemaakt.
ARTIKEL 10 BIJZONDERE BEPALINGEN
1. Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in
het kader van hun overeenkomst hebben verkregen. Klant wordt voor meer informatie
verwezen naar de privacyverklaring.
2. Kapster werkt met spaarkaarten, waarbij een volle spaarkaart recht geeft op een korting
van 10% op een volgende behandeling. Klant is zelf verantwoordelijk voor het verstrekken
en behouden van de spaarkaart.
ARTIKEL 11 KLACHTEN
1. Klant is verplicht om klachten over de geleverde diensten en behandelingen binnen 7
kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken
aan kapster.
2. De kapster is niet verplicht geld terug te geven bij ontevredenheid van de klant, maar er zal
een passende oplossing worden gezocht.
3. Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt, dan komt de klant geen absoluut
recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
4. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
ARTIKEL 12 GESCHILBESLECHTING
1. Op deze algemene voorwaarden is het {BELGISCHE-NEDERLANDS-…} recht van
toepassing.
2. Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben
ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten. Partijen zullen enkel worden
beslecht in het arrondissement waarin kapster is gevestigd.
3. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle
vorderingen en verweren jegens kapster en betrokken derden 12 maanden.